Monday, December 27, 2010

PUAS + PANAS

Salam kengkawan semua, jarang aku up date blog aku nie....... ari nie nak up date sbb nak lpaskan panas di ati aku nie,............. cilakak btul..................critanye cam nie..... supervisor aku blik dri JPJ dlam kul 2.30 td, ade blambak saman yg tak dapat bayar sbb tak diup date dalam sistem komputer lagi,  bleh dikatakan ari2 ade je saman yg tak diupdate dan tak dapat nak bayar... tgok surat saman pun telinga aku dah panas mcm nak maki org dah aku rasa.... spervisor tu suruh aku col tnya knapa tak ade dlm sistem lagik, nak tak nak aku terpaksa col gakla sbb tu sbhgian dri kerja akukan... dalam kepanasan hati ku itu aku col jpj, sorang minah mnjawb col aku n aku tau tiap kali col pun mmang minah tula yg jwab, mb kerja dia agoknye, lantak p la psal tu.. yg aku btmbah pnas tu, dah siap2  aku bagi no lori n saman no semua utk dia cek apesal saman nie tak de dlm sistem, aku btanyalah dengan suara yg berhemah tinggi aku tanya dia saman nie apesal selalu lambat update dlm sistem aku tanya, aku tahan dan kemarahan aku masih dalam kawalan lagi..dia punya jawapan macam nak maki aku tak ingat punya lebar, dia ckap ape, ingat kami nak layan saman dari syarikat kamu je ke, kena tggula klau tak masuk lagi dlam sistem dia kata, aku pun cakap balik dgar suara yg agak tinggi aku cakap kot yerk pun lambat takkan dah nak abis tempoh kompaun 1 bulan pun masih tak masuk2 dalam sistem, kami kat ofis nie takkan hari2 nak melayan awak tu nak col pasal saman nie, bkan ke dah keluar etika mengatakan saman boleh bayar dlam masa 24 jam slpas saman dikeluarkan, kalau lmbat 4,5 ari ke dlm tmpoh sminggu ke boleh diterima lagila aku cakap, nie tinggal 3 ari sbelum tarikh compaun pun masih tak update2, tak buat kerja ke... puas ati aku panjang lebar aku trangkan, dia ingat aku baru 2 ari agaknye kerja bhgian tu gamaknye, aku taula smua asyik duk makan gaji buta je cam mane kerja nak jalan, mmang malangla dpat pkerja cam tu.... de lagi lpas tu, dia smbung plak, kami ada dapat surat aduan dari syarikat awak tu katanya, aku mclah jgan smpai surat aduan susulan akan muncul plak sudah............ mmang panasla ati aku ari nie.......... yg aku lagi panas tu saman yg aku tanya mula2 td dah ade dlam sistem ke blum smpai skrang tak dapat jawapan lagik nie.........panas panas, dalam kepanasan aku rasa puas ati gakla sbb dah lepas geram aku kat dia... huhuhu..... mgkin dia salah org nak dimaki.....

No comments:

Post a Comment