Monday, December 27, 2010

CUTI 3 HARI........BESTNYE......

Assalamualaikum....Ari nie selasa 28 Dic 2010... 2,3, ari lagi abis thun 2010 dan menjelma plak 2011..... Ari nie gak aku baru start kerja balik plas cuti 3 ari, puas ckit ati nie lpas cuti..cuti 3 ari , 2 ari balik kmpg kat tmloh. best blik kmpg sbb adik bradik yg laing pun semua balik dapatla berkumpul ramai2 balik kali nie.. bkan senang nak dapat berjumpa mcm nie selalu, msing2 dduk jauh2, balik kmpg tak same time.. kalau tak stahun sekali jela dpat jumpanya time raya jela...., 1 hari abiskan masa plak kat kl ngan mak n adik yg dtang dari kmpg..... smalam tak bajet nak cuti, tp memandangkan aku bawak mak ngan adik aku ade datang ke kl nie  so aku ambikla cuti utk abiskan masa ngan diorg, sbnarnya dia org datang nak tgok anak abg aku(pokjak) yg skrang nie sakit n brada dihospital HUKM... tu yg dtang mlawat.... anak sdara aku tu brat badannya dah mencecah 74 kg dengan umur baru nak masuk 7 tahun, korang bayangkan btapa gmuknya dia dah sampai kena masuk hospital utk kawal pemakanan dia spya brat bdan turun balik... bahaya untuk kanak2 mcm dia mpnyai brat badan yg melampau, mcm2 risiko akan jadi... tu pun dah kena buat operation kat leher krana pnyakit tongselnya (tak taula btul ketak ejaannya), saluran penafasan dah sempit dan tak boleh bnafas dgan baik, so kena buat operation utk buang lemak2 yg terkumpul kat situ.. klau tak buat operation bahaya utk dia,  doktor kata boleh tersumbat saluran pnafasan dan boleh bawak maut pada dia, aku dgar pun rasa tkut.. tapi yerklah dia sampai tahap tak boleh tidur baring dah sekarang, tidur dalam keadaan dduk dah, bila baring tak boleh nak bernafas.......... kesian dia kecik2 lagi dah kena cam tu... aku harap operation yg akan diadakan pada hari isnin 3/1/2011 akan berjalan dengan lancar dan semuanya selamat hendakNYA........

No comments:

Post a Comment