Thursday, November 10, 2011

SITI NURDAMIA NAJIHAH

Siti Nurdamia Najihah adalah anak sulong aku yang lahir pada tanggal 16 Julai 2008 dan sekarang nie berumur tiga tahun setengah, petah bercakap ape sahaja dah mengalahkan umminya sendiri, walaupun masih kecil,beliau boleh menjadi pendengar yang baik buat umminya yg kadang2 kusut disebabkan macam2 hal n masaalah, umminya jugak boleh mengadu ape sahaja dengan dia dan kadang2 dia boleh memberi pandangan yang agak bernas dalam satu2 bab, maknanya dia boleh memahami situasi kita pada masa tu(takdelah kita cakap lain dia cakap lain).. nama timang2annya ialah Damia..DAMIA,DAMIA. time aku angin aku panggil dia Damia Naji(Naji adalah singkatan dari najihah) mamang dia marah n tak suka klau aku panggil dia dengan pangilan tu  ,entah kenapa dia tak suka dengan nama tu.. satu nama lagi yg menjadi kemarahan dia bila kita panggil dia dengan nama MEK SLAMOH..mek slamoh,mek slamoh... tersenyum aku bila teringatkan nama tu... Nama tu asal usulnya silohnya disebut buat pertama kalinya oleh tok wan damia kat kampung(mak aku la tu), diikuti oleh tok ayohnye pulok sampai belarutan pada mok2 sdaranya yg laing... skrang klau balik kampung adelah yg menyakatnya dengan nama tu, n damia cukup tak suka nama tu,itupun aku tak tau napa dia tak suka sangat nama tu.. ikutkan boleh pakai jugak nama tu sebabnya gelaran aku time dulu2, time dduk kat kampung  sblum berhijrah ke bandar ialah mek limoh... so MEK SLAMOH ANOK MEK LIMOH... ngamkan nama tu hahahahah kelakar betul bila teringat, tapi sekrang jarang doh ore kampung aku panggil aku ngan nama tu, seteng2 org je pangil aku ngan nama tu...


laing kali aku sambung lagi citer asal damia, tiba2 kepala jd srabut ngan kerja kat ofis semakin berlambak(sambung kerja dulu)....kat bawah nie gambar2 anak sulong ku Damia















No comments:

Post a Comment