Thursday, July 17, 2014

MASAALAH

Assalamualaikum.. MASAALAH, kalau kita bercakap pasal masaalah, tiada manusia yang tak pernah menghadapi masaalah sebenarnya,boleh dikata, slagi nyawa dikandung badan, masaalah akan sentiasa mengelilingi kita, silap sikit menjengahlah dia.. huhu.. cuma cara kita mungkin masing2 berbeza untuk menangani setiap masaalah yang kita hadapi tu..


macam aku, time bujang dulu mungkin tak banyak masalah yang menjengah atau datang menghimpit ,lagipun kalau bujang masaalah kita tak libatkan org lain dan dpat kita selesai sendiri tanpa libatkan org, klau dah berkeluarga nie lain pulak masaalahnya, skopnye lebih besar, kadang2 masaalah kecik pun boleh jadi besau sebesau besaunye.hahahah. pandai2lah nak menghadapinya dengan matang dan tenang..


Bila ade masaalah nie, cuma satu kita tak boleh terlampau mengikut perasaan, bertindak melulu. hadapilah setiap masaalah dengan tenang, banyakkan berfikir benda yang positif, baru kita boleh selesaikan masaalah kita dengan baik dan berjaya menyelesaikan masaalah kita taanpa merumitkan lagi keadaan.


Ape2 pun , hadapilah masaalah dengan tenang, setiap kita mempunyai masaalah yang berbeza,yang pasti semua orang ade masaalah.. tata

No comments:

Post a Comment