Wednesday, August 25, 2010

SESAJE JE....

Salam....ari nie puasa cam biasa,dah masuk ari ke 16 kita berpuasa.. rasa penat ckit, badan lesu je..... tak sabor nak raye rasenye.... tp, raya katkl dulula thun nie, raya ke2 baru blik kampung kat tmerloh..... aku ambik cuti sminggu thun nie(tiap2 thun pun ame je,hehehe) rehat puas2...baju kurung yg aku jahit sendiri thun nie tak siap lagi, kira thun nie pecah rekodla sbb baju raya jahit sndiri, save ckit duit aku.... sdiakan utk beli baju damia je.. hehheehe... biskut raya pun dah tempah 3,4 jenis, ckupla tu.. pastu aku beli kacang2 2,3 jenis dahla... bukan ade org datang pun umah aku nie, saje wat syarat je, org lain ade kita pun ade...kat kl beraya tak mcm kampung, kmpung kita g umah jiran2 ttangga.. kat kl nie takde maknanye semua tu, rumah btutup rapat, mntang2la umah takde tangga..... sedihla klau raya kat kl nie... aku raya pertama pun myb balik kampung suami kat sabak bernam, ade gakla kampungnye... jumpa embah(nenek suami) n saudara mara blah suami.... he cam tak sabarla plak..... yg sdihnye road tax kereta aku mampus awal blan nie, semua tu duit, huwaa,huwaa.... pokaila blan nie, duit raya takdekla nampaknye...hehee

1 comment: