Thursday, March 26, 2015

TANAH KE KERETA

huhuhu... tak tau mana satu pilihan, klau pilih kereta, tak perlu piker pasal hutang,sbb cash... kalau Tanah plak kena buat loan lain pulak...nnt tentu terikat dengan pembayaran loan yg sekian lamanya.... tp, bila pikir balik baik aku pilih Tanah, sekurang-kurangnya ade jugaklah sekangkang kera, untuk masa depan aku nie.... huhuhu




kalau ikutkan hati nie taknak terikat ngan mana2 loan lagi, sebab sangat membebankan sebenarnya... dapat gaji semua abis untuk bayar utang je, rasa penat sangat bila piker, duit gaji entah kemana tiap bulan... adoiii, peningnya.. dalam masa terdekat akan buat keputusan.




Untuk kereta plak, sebenarnya aku nak beli kereta company aku je, so mungkin boleh dapat murah ckit,bukan terdesak sangat pun nak beli kereta tu, cuma bila terkenang kereta kecik aku tu ,bila nak berjalan jauh selalu tak muat nak letak barang lebih ckit, itu ingat nak beli yang besar ckit... tapi tu pun masih dalam perbincangan bos lagi, nak bagi aku ke tak.. harap2 ade rezeki aku.. kiranya aku bweli kereta second je nie.. bukan taknak beli yang baru, memandangkan aku nak elak dari terikat dengan loan yg ambik masa smpai 9 tahun... aku dah merasa bayar loan kereta slama 9 thun, terlalu lama pada aku, nak singkatkan loan tak ckup duit plak... itu yang aku rasa beli kereta second yg masih baik secara cash dan tak perlu terikat dengan loan bank... tapi kena pastikan jugaklah yang kereta tu masih elok keadaannya.....


tengoklah macam mana dulu, tengok rezeki mana satu... ingat nak sambar je dua2... tengoklah macam mana dulu.....



No comments:

Post a Comment