Wednesday, June 4, 2014

CEPAT SUNGGUH MASA BERLALU

 Pada 2/6/2014 genaplah 3 tahun anak ke-2 ummi bernama Ahmad Fakhrul Darwisy.. Ummi doakan semoga anak-anak ummi Damia dan Darwisy sentiasa dilindungi, diberkati, diredoi, dirahmati olehNYA dan menjadi anak yang soleh,baik, bijak dalam menguruskan hidup untuk dunia  dan akhirat.. InsyaAllah,Amin..


Sungguh cepat masa berlalu, anak2 ummi dah semakin membesar, kakak dah nak msuk 6 thun bln 7 nie, thun depan dah nak masuk darjah satu, adik plak dah 3 thun, thun depan adik(panggilan untuk darwisy) dah nak mula sekolah, walaupun tadika sebenarnya penting untuk membentuk anak2 diperingkat awal, jadi ummi harap ummi dapat bagi yang terbaik untuk masa depan anak2 ummi, walaupun kena berkorban lebih ckit, ummi tak kisah, sbb ummi rasa itu semua mmang tanggungjawab ummi ngan abbi untuk beri yg terbaik dan buat sehabis baik untuk anak-anak. Bila kita dah buat dan beri yang terbaik selebihnya kita cuma berserah dan berdoa agar Allah makbulkan segala yang kita hajati. InsyaAllah.


Pada ummi, kedua2 anak ummi cukup bermakna buat ummi dan abbi, anak2 ummi adalah anugerah yang TERINDAH yang ummi dapat dari YA MAHA ESA.. Ummi bersyukur sangat2 dengan KurnianNYA ini. Ingatlah wahai anak2 ku, kasih dan sayang ummi untuk anak2 ummi takkan berbelah bagi, segalanya untuk kamu. Ummi akan berusaha menjadi ibu yang terbaik untuk anak2 ummi. Buat masa nie baru 2, so curahkanlah kepada keduanya dulu, mana tua sikit masa lagi kalau bertambah, kasih saying ummi tetap sama untuk semua anak2 ummi, tak mungkin berkurang walau sekelumit pun, InsyaAllah..


Sebab tulah, sebolehnya ummi nak penuhi setiap ape yang dihaparkan oleh anak2 ummi(yang boleh diterima akal,hihi).. sebab ummi sayang bangat kamu berdua.. Dan itulah naluri setiap ibu2 yang ade didunia ini sebenarnya, sebolehnya ingin bagi dan buat yang terbaik untuk setiap anak2nya. cuma mungkin keadaan dan waktu tak mengizinkan untuk kita penuhi setiap kehendak dan kemahuannya..


Ummi sentiasa berdoa dan berharap agar ummimampu  menjadi ibu yang baik dan berjaya membimbing anak2 ummi dengan bekalan yang cukup untuk dunia dan Akhirat. InsyaAllah.. Kedua2nya kena seimbangm untuk menjadikan anak2 ummi sentiasa dilandasan yang betul dna diredoi olehNYA...  Mudah2han Allah permudahkan JAlan untuk Kita Anak2  ku.Amin.

No comments:

Post a Comment