Monday, June 23, 2014

SIBUK DOK BACA BLOG ORANG....

 Hai, Salam pagi selasa yang indah, hari nie 24 jun 2014, maknanya lagi 4,5 hari kita nak puasa... agak lama tak menupdate blog nie.. kekadang takde modal tak tau nak tulis ape dan skarang agak sibuk, bukan sibuk ngan kerja tapi menyibukkan diri macam tajuk diatas, sekarang aku duk sibuk membaca blog orang lain, jadi leka, jadi malas nak up date blog sendiri.. huhu


Sebenarnya baca blog2 dia orang nie pun, boleh mendatangkan idea jugak.. boleh belajar cara penulisan dia orang yang nampak menarik dan ada tarikan tersendiri untuk dibaca. nie klau tulisan memboringkan pun, sape nak baca.. mcm blog aku nie, kalu nak tau takde sape nak baca pun, dan aku tak menharapkan org baca, aku buat blog nie pun cuma untuk kenang2an bila dah tua nanti, mana tau anamk2 aku nnt boleh baca...mmang hakikat aku tak reti nak berbahasa dan ayat mengayat nie.. klau baca mula2 punya entry, teruk bebenor, malu rase nak ngaku blog aku, sbb tu lama berdiam diri mencari ilmu memantapkan diri, kahkahkah.. skarang nie dah ok ckit dan ade keyakinan dirilah utk menulis.sbb banyak membaca blog org lain dan dari situ boleh belajar ckit2 cara penulisan yang betul..


skarang aku dok ralik membaca satu blog nie, www.dapurkakjee.com. aku baru mula baca je... kak jee nie pernah jadi pelakon, wartawan, penulis skrip dan mcam2lah.. menarik sangat blog dia.. blog masakan, pasal artis, pasal macam2 campur plak ngan kehidupan harian kak jee, mmang best blog dia.. sape yang tengok muka dia mesti kenal. tapi sekarang dah tak berlakon lg.. Oklah, sampai sini dulu untuk ari nie. tata.



No comments:

Post a Comment