Thursday, June 19, 2014

KOLESTROL

Hai.. semenjak dua menjak nie.. macam2 penyakit pulak menimpa aku nie.. tak habis dengan gatal2 seluruh badan.. baru2 nie tau plak yang kolestrol dah terlebih dalam badan.. Mau taknye terlebih, makanan langsung tak dijaga, tibai aje ape yang lalu depan mata.. sekarang plak, tempat kerja aku dah dekat dengan pasaraya JJ aka Jaya Jasco yang sekarang namanye dah tukar kepada AEON, tp pada aku nama JJ tetap dihati dan masih mengunakan nama tu sampai sekarang..


Semenjak JJ dekat ngan ofis, memang kerap lunch kat situ ngan kengkawan ofis.. macam2 ade, kita org plak siap bincang n ari2 tukar tempat makan, ari nie g pizza, esok madem lim, selang sari g plak food court, pastu slang sminggu g plak pappa john n tak ketinggalan ke mcd sbb bersebelahan je jgan JJ, memang kerap sangat kesana, apetah lagi mcd lunch time mmang murah setnye, kekadang klau takde kawan nak makan aku g je mcd sesorang bungkus n blik mkan kat ofis.. siap kawan aku cop aku hantu mcd...cam mana tu.. banyak makan benda yang kurang berhasiat dan tak elok utk kesihatan dan akhirnya bila digabung semua dapatlah aku penyakit kolestrol terlebih dalam badan..dan berat badan aku naik mendadak dari dulu 55 sekarang dah jadi 61, g mana2 pun kalau jumpa org yang aku kenal semua tegur cakap aku Nampak gemuk sekarang.. tension gak kadang2..



No comments:

Post a Comment